‌لايحه قانوني راجع به اصلاح تبصره 80 قانون بودجه سال 1356 كل كشور ‌مصوب 58.11.3

‌ماده واحده: تبصره 80 قانون بودجه سال 1356 كل كشور به شرح زير اصلاح مي‌گردد:

‌به جاي كميسيون شاهنشاهي مندرج در تبصره فوق، شوراي عالي فني مركب از سه نفر به پيشنهاد وزير مشاور و رييس سازمان برنامه و بودجه و‌تصويب هيأت وزيران تشكيل و وظايف ذيل را عهده‌دار مي‌گردد:

‌الف - بررسي و تصويب قيمتهاي پايه و ضوابط و دستورالعملهاي مربوط به آن

ب - بررسي و تصويب قيمت كارهاي خاص كه قيمتهاي پايه قابل عمل در آنها نمي‌باشد.

ج - تجديد نظر در نرخ پيمانها در صورت لزوم و وجود توجيه كافي، مشروط بر آن كه در قالب قرار قرارداد و ضوابط مربوط پيش‌بيني لازم براي‌جزييات جبران هزينه و خسارات مورد بحث نشده باشد.

‌تبصره 1 - در مورد پيمانهاي مربوط به طرحهاي عمراني منطقه‌اي و خاص ناحيه‌اي، در صورتي كه بار مالي ناشي از تجديد نظر در قيمتها از 20% مبلغ‌اوليه پيمان و حداكثر از مبلغ ده ميليون ريال تجاوز ننمايد، اختيارات شوراي عالي فني با شوراي فني استان كه اعضاي آن بعداً اعلام مي‌گردد.

‌تبصره 2 - در مورد پيمانهاي مربوط به طرحهاي عمراني كشوري اختيارات فوق‌الذكر در صورتي كه بار مالي ناشي از تجديد نظر در قيمت‌ها از 15%‌مبلغ اوليه پيمان و حداكثر از مبلغ پنجاه ميليون ريال تجاوز ننمايد، با وزير يا رييس دستگاه اجرايي و بيش از پنجاه ميليون ريال تا يكصد و پنجاه ميليون‌ريال مشروط بر آن كه از 10% مبلغ اوليه پيمان تجاوز ننمايد با وزير يا رييس دستگاه اجرايي و تأييد وزير مشاور و رييس سازمان برنامه و بودجه خواهد‌بود.

‌د - بررسي و اتخاذ تصميم در مسائلي كه مورد سئوال دستگاه‌هاي اجرايي و كارفرمايان بوده و قرارداد در مورد آنها راه حل مشخصي ارائه ننموده باشد.

ه - وظايف دبيرخانه شوراي عالي فني مذكور در اين قانون را سازمان برنامه و بودجه عهده‌دار خواهد بود.

‌و - مصوبات شوراي عالي فني مذكور در اين قانون براي دولت لازم‌الاجرا است.